Att välja magi

Idag är en dag för nystart på alla plan. Jag kan känna det i hela kroppen. 


Utanför fönstret hörs vårfåglarna och solen lyser in med sitt värmande ljus. Alla tecken tyder på att detta är en dag för pånyttfödelse och förändring. 


Jag vaknade med inspiration och glädje idag och full av tankar som rör hur jag vill leva mitt liv. 

Reflektionerna har handlat om magi. Vad det egentligen är. Om det finns. Och om det existerar, hur kan jag skapa mer av det i mitt liv. 

Jag låter det vara osagt att jag alltid varit en drömmare. Jag tror på möjligheter. Och är det något jag lärt under det senaste åren så är det att även när det är som mest hopplöst, så ger jag inte upp. Jag fortsätter framåt, mot alla odds. 

Och äntligen kan jag känna något spira och gro, efter en lång period av introspektion och mörker. Djupt inne under många lager av rädslor, mönster och speglingar fann jag en del av mig jag längtat så efter. Min inspiration, min sårbarhet, men också min styrka. Livskraften om du så vill. Min essens. En del jag förtryckt och förnekat under så många liv och längtat efter att komma i kontakt med. Som jag ägnat år efter år i sökande efter.

Mitt medvetande drar sig till minnes ett citat av Roald Dahl:

"Above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. 
Those who don't believe in magic will never find it. "

Och det slår mig: Vi behöver välja om vi ska tro på magi eller inte. Magi är mer än något annat ett förhållningssätt, som bara kan rymmas inom oss om vi låter det. Om vi tillåter oss att gå inåt och känna, och inte låter rädslor stoppa oss. Om vi bestämmer oss för att det är värt det.

Jag känner att det är tid nu för att plantera frön för framtiden. En djup tacksamhet sprider sig och jag känner mig rörd över ytterligare en nivå av kontakt med mitt inre. Och jag och VET att vi kommer att skapa magi tillsammans, hon och jag. 

Önskar er alla en magisk dag. 🔮💚

Med värme /Sofia
BIld av <a href="https://pixabay.com/sv/users/cocoparisienne-127419/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=3084129">Anja🤗#helpinghands#stayathome #solidarity#stays healthy🙏</a> från <a href="https://pixabay.com/sv/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=3084129">Pixabay</a>

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rädslan att lyckas

"And still we sleep" ?